Monday, August 10, 2009

Aku Bermimpi Lagi.......

Maalam tadi Aku tidur lewat sikit dari biasa.Dalam jam 12 lebih juga la,Selepas aku keluar makan dengan F kat Kfc Jusco.Saja aku ajak dia makan kat kfc sebab rasanya dah lama aku tak makan berdua dengan dia lagi,semenjak F dah bekerja kat tempat jauh ni,aku selalu makan sorang2.Maklumlah masing2 sibuk dengan kerja,nak makan berduapun tak sempat.Cuti pulak tak sama.F cuti hari Sabtu dan Ahad,aku pulak hari Isnin.So,nak jumpapun kat kiosk tempat aku kerja ni je la.........

Selepas F hantar aku balik,Aku belum dapat tidur lagi sebenarnya,tak tahu kenapa.....Aku rasa letih,tapi mata aku belum mengantuk.Last2 aku terlelap sendiri sampai la aku terjaga balik dalam jam 2 pagi.Aku terus ke toilet dan ambil wuduk".Mudah2an lepas ni aku dapat tidur dengan lena"( dalam hati aku berkata......)Memang aku tidur lena selepas tu sampai la aku terjaga dari mimpi kira2 jam 5 pagi.Aku bermimpi........Bermimpi bertemu dengan seorang lelaki yang memang aku kenali.

Dalam mimpi tersebut aku bertemu dengan bekas kekasihku dulu Iaitu 'M'.Dalam mimpiku itu dia menumpang tidur dirumahku bersama isterinya.Aku baru balik dari kerja,lalu aku terpandang ada dua orang tetamu diruang tamu rumah sedang tidur,Aku perhatikan betul2.Belum sempat aku bertanya pada Emakku,lalu dia tersedar dari tidurnya."Anie.........Sayu dan lembut Dia memanggil namaku.Tanpa kusedari,air mataku mencurah2 membasahi pipiku dihadapannya.Rupanya aku menangis......Awak 'M' Ker...Dia mengangguk perlahan...

Tiba-tiba Aku teringatkan semua kenangan sewaktu bersamanya dulu.Masih segar bermain2 dimataku.Aku lihat Isterinya yang sedang tidur disebelahnya.Pilihan keluarga... katanya walaupun aku tidak bertanya.Aku sendiri tak tahu macam mana dia boleh datang dan menumpang tidur dirumahku ini.Dalam mimpi tersebut juga 'M'ada menujukan sebuah lagu padaku.Katanya lagu tersebut memang khas untukku.Aku tak ingat apa tajuknya.Tapi yang pasti lagu tersebut mengisahkan "kekecewaan hatinya kerana aku telah meninggalkan dirinya suatu masa dulu......."

Belum sempat aku ingin menerangkan sesuatu padanya,lantas dia pergi meninggalkan aku dan Isterinya yang sedang tidur dirumahku itu.Semakin aku ingin menghampirinya semakin jauh dia pergi meniggalkanku tanpa mempedulikan aku yang memanggil-manggil namanya disertai deraian air mataku.......Lantas aku terjaga dari mimpi dengan air mata yang masih belum berhenti mengalir dan membasahi bantal tidurku......

Ya Allah.......Apakah petandanya mimpiku ini????Aku kebingungan.......Berilah aku petunjuk Ya Allah.......!!!!! Keesokan paginya aku mencari tafsir tentang makna disebalik mimpku itu.Tapi aku belum dapat menemuinya.......Aku kini masih memikirkan tentang makna mimpiku itu...... Selagi belum dapat terungkai jiwaku belum tenang.......:(

No comments:

Post a Comment