Monday, August 10, 2009

Makna Disebalik Mimpiku

Re: MIMPI KEKASIH LAMA

wahai sang pemimpi wanita ...

Adapun orang Melayu percaya bahwa mimpi adalah mainan tidur, padahal ada hadis mengatakan tidur itu adalah mati kecil @ mawt as-saghir. Satu kaedah mengertikannya, ialah dalam konteks Melayu .. apabila anda tidak dapat main di hari siang, anda menangguh permainan ke hari malam, yakni ke alam mimpi, yakni ketika anda mati kecil.

Justeru bila anda mimpi akan kekasih lama [adakah anda tiada kekasih baru?] ianya tak lain bukan adalah lanjutan dari keinginan anda utk ber'main-main' dengannya yang samada tertangguh atau terbatal atau ter-ter di atas sebab2 yg anda saja yang tahu. Maka datangnya kekasih anda di dalam mimpi anda, adalah sama juga bepergian ruh anda melawat akan si dia. Yang datang dan yang pergi adalah sama. Anda dan hasrat anda sendiri. Dua wajah, satu muka.
Nampaknya, anda seorang yg berhati mulia, kerana sejurus bermimpi anda sudah risau akan keselamatan kekasih lama anda, menggartikan yg anda masih sayang pada si dia. Ataupon mungkin ada isu-isu keselamatan yg tak mampu anda bereskan ketika anda masih bersama si dia

Dalam Pencarianku tentang tafsiran mimpiku itu aku temukan Ini dalam satu laman web tersebut........Adakah benar tentang kenyataan ini.......????


No comments:

Post a Comment