Thursday, August 20, 2009

Sendiri ......



Sendiri(Jamal Abdillah)

Sendiri
Manempuh hidup
Tiada berayah tiada beribu
Sendiri aku berjalan
Tiada harta menjadi bekalan

( korus )
Belum pernahku kesali hidupku
Lahir kedunia pun begitu
Suka dukaku tanggung sendiri
Dengan ketabahan hati
Mana saudara manakah teman teman
Disaatku memerlukan
Kepalsuanmu makin menjadi nyata
Kemesraan sementara

Sendiri
Kadang menyiksakan
Kerna tiada teman bicara


Aku sendiri tak tahu bagaimana harus aku gambarkan perasaanku sekarang.Ingin rasanya aku menjerit sekuat hatiku diatas gunung yang tinggi sehingga aku rasa lega dan puas.Ingin rasanya aku pergi jauh dari sini agar aku dapat menenangkan jiwaku yang kini sedang bergoncang,tiada ketenangan.......Ya,Ketenangan jiwa....Itu yang kucari selama ini.Aku belum temui.Aku ingin hidup bahagia dan tenang seperti insan lain sementara aku masih bernyawa dan hidup didunia ini.Masihkah ada peluang untukku menikmatinya...????Ya Allah........Dengarlah rintihan hatiku ini......Makbulkanlah permintaanku sebelum aku dijemput menghadapmu Ya Allah......

No comments:

Post a Comment