Sunday, August 23, 2009

Teh Misai Kucing Polens

SHAH ALAM - Polens (M) Sdn. Bhd. (Polens), sebuah syarikat pengeluar produk herba tempatan menyasarkan peningkatan jualan Teh Herba Misai Kucing kepada 180,000 kotak sepanjang Ramadan berbanding 100,000 kotak setiap bulan di seluruh negara.
Pengurus Operasi Polens, Azman Jamaluddin berkata, sasaran itu berdasarkan pakej buah kurma berkualiti tinggi yang ditawarkan pihaknya kepada para pelanggan secara percuma dengan pembelian setiap kotak produk minuman kesihatan tersebut.
Menurutnya, pelanggan produk keluarannya itu terutama pengidap diabetes juga dijangka meningkat kerana Ramadan adalah bulan terbaik untuk mereka menurunkan tahap glukosa darah dengan mengamalkan minuman berkenaan.
"Teh herba ini juga terkenal sebagai egen detoksifikasi dan antioksiden yang membantu merawat masalah batu karang dalam buah pinggang, infeksi saluran pundi kencing dan gout selain mengimbangi tekanan darah.
"Produk yang dihasilkan dari sebuah ladang tanaman misai kucing seluas 40 hektar di Rawang ini boleh didapati di 500 farmasi dan pasar raya di seluruh negara," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.


-Kosmo-


Aku ingat nak suruh Bapak aku try la Teh Herba ni,sebab Bapak aku ada penyakit berkenaan dengan pundi kencingnya.Kalau dah datang penyakitnya tu,sampai boleh menangis sebab dah tak tahan menanggung kesakitan.Sedih aku bila mengenangkan penyakit Bapak aku tu.Dah macam-macam jenis ubat aku bagi try pada Bapak aku,ubat klinikpun dah tak larat Bapak telan lagi,macam-macam ubat juga.Tapi......Tetap masih belum sembuh sepenuhnya.Kalau datang penyakitnya tu,Bapak aku terpaksa pergi klinik dan kena pasang beg plastik yang untuk menampung air kencing tu.Sampai berbulan2 Bapak aku dinasihatkan duduk dirumah dan tak boleh buat kerja berat.

Tapi yang paling buatkan aku sedih sampai sekarang ni,Mak aku mengadu dengan aku semalam yang Bapak aku dah mula nak datang penyakitnya lagi.Tapi Bapak aku tahan.Dia buat2 sihat depan anak2nya.Mak aku je yang tahu kasakitan yang sedang Bapak tanggung. Kata Mak aku lagi semalam Bapak ada cakap pada Mak macam ni..."Mas,Boleh ke aku bertahan lagi....."Sambil menangis Mak mengadu dengan aku.Akupun tanpa disedari Berderai air mata dan membasahi pipiku mendengar berita yang Mak sampaikan padaku pagi taditadi.Tapi Bapak aku tetap cuba tunjukkan dirinya sihat depan anak2nya, mungkin Bapak aku taknak anak2nya risaukan pasal dirinya........Bapak......Ani takkan biarkan Bapak menaggung kesakitan lagi ye.Ani akan cuba sedaya yang termampu.Selain ubat,Doa Ani juga sentisa mengiringi diri Bapak supaya Bapak cepat sembuh dan sihat seperti orang lain.

Bapak......Ani sayangkan Bapak sangat2 tau........Bapak dah banyak sangat berkorban demi untuk membesarkan saya selama ni.

1 comment:

  1. sabar.. semoga bapak sihat-sihat selalu..kem salam semua.. belikan teh tu untuk bapak..

    ReplyDelete