Thursday, August 20, 2009

Selamat Berpuasa......

Nampaknya esok adalah hari pertama kita menyambut bulan Ramadhan yang mulia.....Sedih rasanya kerana tak dapat menyambut Hari pertama bersahur dengan keluarga,memandangkan aku bekerja disini.Balik pulak dah lewat malam pukul 11....Mana ada bas lagi nak balik kampung.Alangkah gembiranya hati kalau aku dapat bersahur dan berkumpul beramai2 dengan keluargaku.Namun apa boleh buat......Nampaknya aku terpaksa bersahur sendiri disini,dirumah sewaku.Nasib baik ada adik aku sorang ni.......Tak la aku kesunyian sorang2 bersahur.

Atie adik aku baru hari ni dapat panggilan kerja kat Jusco,bahagian Shushi.... Alhamdulillah,rezeki nya dapat juga tawaran bekerja disini,tidak sia2 setelah seminggu menunggu.Mudah2an dia dapat bekerja dengan selesa dan bersungguh2.....Mudah2an dia kekal bekerja disitu dan tidak bertukar kerja lagi.Itu la harapanku padanya selalu.Apapun,pagi ni aku kena bangun awal untuk bersahur,seawal jam 4 pagi untuk masak.

Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut ketibaan bulan Ramadhan yang mulia pada semua umat Islam yang menyambutnya dan pada Keluargaku,Selamat berpuasa juga....
Mudah2an kita semua dapat menyempurnakan Bulan puasa ini dengan hati yang penuh ke ikhlasan dan penuh kesyukuraan kerana kita masih diberi peluang untuk menyempurnakannya........Alhamdulillah

1 comment:

  1. Selamat berpuasa.. selamat bersahur.. selamat bekerja.. jaga diri baik-baik

    ReplyDelete