Wednesday, June 24, 2009

Balik Kampung

Minggu lepas aku balik Pontian dengan bf aku dan Fit.Mula2nya aku nak pergi dengan bf aku jer menaiki bas Express Maju.Aku dan bf ku minta tolong Fit hantarkan kitorang kat bus stop yang dekat dengan Pulai Spring tu.Tapi tiba2 Fit nak hantar kitorang terus ke Pontian pulak.Aku bukan ape,kesian kat Fit je,maybe dia penat kerana menurut katanya,dia baru balik dari bercamping dengan anak-anak muridnya anjuran sekolah mereka.

So,dengan rasa berat hati+segan kitorang ikut je la.Mungkin setelah dapat tahu tujuan kitorang nak ke pontian sebab nak ambik durian kat kampung aku tu kot....Terus hilang penat dia.Hehehe....."Kenapa tak bagitahu awal2 yang korang nak ambik durian...."Kata Fit....Bagus la sebab Fit nak tolong kitorang.Ialah,kalau kitorang pergi berdua je mesti tak boleh bawak balik punya.Dapat makan je la kat rumah aku tu...Siapa yang sanggup naik bas bawak durian jang oi......,nak kena jeling2 dengan penumpang lain ker.....Takpun kena sound dengan diorang.Baunya menyengat gitu....Silap hb ada yang muntah2 pulak sebab pening lalat akibat terbau durian yang menusuk kalbu tu.Takpun semua penumpang turun cari bas lain.Tinggal kitorang bertiga jer dalam bas tu.Sape lagi.....Aku,bfku dengan pemandu bas jer ler....Sape yang jawap nyah.....I tak samggup.....Larik......!!!

Sebenarnya mak aku asyik call aku je sebelum ni suruh aku balik walaupun sekejap.kata mak aku itupun dah tinggal balance2 je sebab aku susah sangat nak balik,dari awal2 musimnya sampai la penghabisan buahnya, baru sekali aku merasa raja segala buah tu."Kalau kau tak balik jugak hari ni,kempunan la kau Ani.......Dah nak habispun durian kat pokok tu...Dah beratus2 biji jatuh..."Ngomel aku....(Bukan aku sengaja tak mahu balik mak....Tapi kerana anakmu ini terlalu busy dengan kerja bulan ni,macam bisnes women lak aku.Lagipun anakmu ini belum dapat gaji lagi.....hehehe)

Sebenarnya buah durian tu bukan pokok sendiripun.Bapak aku pajak 3 pokok dengan Tuan rumah yang sebelah rumah aku tu.Setiap tahun musim buah je bapak aku mesti pajak punya,ialah dari beli baik tunggu je buah jatuh dekat dengan rumah aku lak tu....Berbaloi gitu...Puas jugak la kitorang makan masa tu.Siap bawak balik Taman U lagi,penuh bonet kereta Fit.Thanks....Fit,Jasamu teap kitorang kenang......."kami takkan luper hang punya.Hang dah banyak kali tolong kami na......"

Lepas makan durian kitorang makan nasi pulak,pergh.....Rasa nak meletup perut ni.kenyang sangat2.Mak aku yang masak malam tu+Ayam masak asam pedas dan sayur campur pemberian Fit.Katanya bawak dari sekolah,banyak yang lebih sampai bawak balik seperiuk untuk family dia dan satu tapawe sedang untuk kitorang makan ramai2.,Selera betul kitorang makan,dah lama tak makan ramai2 macam tu.Aku sampai tambah 2 kali lagi,bf ku pulak dah 3 kali dia tambah......

Seronok aku tengok bf ku itu makan banyak sekali pada malam itu.Kan bagus kalau dia makan setiap hari macam tu.Sejuk perut aku.Hehehe......(Sejuk perut ibu mengandung la) Fit kata,"Siapa yang nak bawak kereta ni??Aku dah tak larat kekenyangan ni........."!!!! Hehehehe.....aku dengan bf ku terdiam je la memandang sesama sendiri dengan tersenyum bagai kerang yang busuk,tanda mengaku kalah.....Walau apepun thanks yer Fit...Tapawe ko hari tu belum lagi aku pulangkan.Nanti aku pulangkan ea,Kalau aku balik Pontian nanti,aku mintak pada mak aku.Thanks jugak pada bf ku kerana sudi menemankanku balik kampung tempuh hari......Biler lagi kite nak pergi ni.....Lepas ni musim buah rambutan,manggis,ciku,langsat....errrrrr.... lagi buah ape ye yang ada kat rumah aku tu,nanti aku tanya mak aku balik la.Apepun aku happy sangat walaupun penat seharian menghabiskan masa cutiku ini.

No comments:

Post a Comment