Tuesday, September 1, 2009

Pukau

Hari ni hujan turun dengan tiba-tiba.....Entah dari jam berapa aku tak sedar,kerana aku sibuk mengemas dan menyusun barang2 dikioskku sambil mengira stok dan membuat order barang yang dah habis dan kurang.Start dari aku sampai kat Jusco sampai la kepetang,lebih kurang jam 2 juga masih belum ada lagi pelangganku.Dalam hati memujuk,"Takpe la.....Mungkin belum rezeki lagi,Jap lagi ada la tu....Mungkin orang ramai malas nak keluar lagi,lagipun hujan kan.....Tido berselimut ni kan sedap...."

Sambil aku mengemas dikiosk,ada seorang mata2 Jusco yang memang aku kenal sangat menghampiriku sambil memegang hanphonenya dan berkata sesuatu padaku seakan berbisik,"Dik.....Hati2 tau,cuba Adik pandang sekejap kat depan sana", sambil menjelingkan matanya kearah kerusi panjang yang disediakan oleh pihak Jusco yang terletak berhadapan dengan Shushi King."Adik nampak tak ada 2 orang lelaki yang duduk kat situ?sorang pakai baju warna hijau,sorang pakai baju warna merah,tapi masing2 duduk berjauhan sikit".Bisiknya padaku lagi."Sebenarnya diorang tu bahaya tau,diorang nak cari mangsa dengan kuasa pukaunya.Hati2 kalau ada salah sorang yang singgah kat sini.Abang dengan bluewave yang lain tengah perhatikan diorang ni......"jawapnya lagi.
"Takutnya...."kataku."Macam mana Abang boleh cam diorang"?"Dah lama dah kitorang perhatikan diorang ni.Memang dah cam sangat.Sebenarnya diorang ada 5 orang semuanya,Dari Indonesia mereka semua tu,tapi dah berpecah sana sini.Nak buat kacau lak kat Jusco ni..."Ngomel Abang tu padaku.

Mendengarkan cerita dari Abang tu tadi cukup membuatkan aku ketakutan sambil tak berhenti2 berdoa memohon perlindungan darinya yang maha mengetahui.Apalah punya orang....Datang ketempat orang jangan la menyusahkan orang lain dengan menggunakan ajaran sesat ko tu untuk memukau orang yang lemah.Dah takde cara lain ke nak senang....Buat la kerja yang berfaedah sikit......Geram pulak aku dengan orang2 yang nak senang cepat tanpa bersusah payah ni.Tak selamat la hidup korang aku doakan....Tak sangka masih ada lagi orang yang gunakan ilmu pukau ni yer....Geram pulak aku......

Agak lama juga diorang duduk kat situ sambil memerhatikan orang dengan mata liarnya.Dari jauh aku menjeling2 pada diorang juga,takut diorang datang dekat menghampiriku.Jangan la,Nauzubillah.....Mohon perlindungan padamu Ya Allah.......Mungkin diorang dah perasan diorang sedang diperhatikan oleh Bluewave yang berada di
setiap penjuru DiJusco ni,tiba2 diorang menghilangkan diri entah kemana.Aku tanya dengan sorang Bluewave tu,"Mana diorang tadi pergi agaknya?"Entah la,bagus la berambus cepat dari sini,dah tak tahan dah ni berdiri berjam2 nak jaga diorang jer....."Menyusahkan orang jer."Ngomelnya....Alhamdulillah,Lega aku dibuatnya,mudah2an diorang tak ada datang sini lagi.

1 comment:

  1. hati-hati.. zaman sekarang apa-apa boleh jadi.. elakkan berbual/bersentuh atau apa-apa yang sewaktu dengannya..

    ReplyDelete